náklonová fota nejen z Masarykova okruhu..
Druhý deštivý den a pár informací o okruhu z pohledu návštěvníka
15.06.2009 20:23Máme novou definici toho, co jsou to přeháňky.
Přeháňky jsou periodické deště středně silné až silné intenzity, a doba mezi nimi je přesně tak dlouhá, jak dlouho trvá než začne svítat naděje, že oschne trať..
Ke všemu nás neustále bičuje poměrně ledový a silný vítr, náš stan odlétá a já rezignuji na všechny své reprezentativní funkce a vybaluji ze dna tašky Daweho pracovní mikinu s kapucí, pod kterou si schovávám vlasy, které mne neustále švihají přes obličej. Navíc náš stan se v mezidobí opět vydal na cestě po kempu, ale naštěsí jsem jej dohonila...
Schováváme se v Mipově dodávce, které jsem začala přezdívat útulna, a sledujeme na jeho notebooku videa. Do sprchy jedeme také dodávkou, Mip si stále připisuje další a další zásluhy, takže jej musím alespoň dobře nakrmit, aby s námi ještě příště vůbec jel.
Proti nám stojí provokativně obytný vůz s výsuvnou kuchyňkou, ale nevšímáme si ho. Máme emocionální vztah k Mipově útulně, ostatně stále mnohem lepší, než naše zkrčenecká kolonie v roverovi.
A nyní pár zajímavostí:
Okruh byl postaven na místě bývalého povrchového dolu, což připomínají různé pozůstatky, které můžete při cestě na Lausitz pozorovat, anebo jsou na okruhu přímo vystaveny - např. zakladač a různá další kolejová vozidla, která si nadšenci mohou kolem okruhu prohlédnout.
Pár foto ze stavby:
zdroj:www.eurospeedway.de
Tento původ s sebou prináší velkou výhodu - a sice, že okruh leží v prostoru bez teréních překážek (rozdíl 4,5°v převýšení), takže pokud máte s sebou dalekohled, tak můžete z tribuny, nebo i vyhlídky nad boxy (zde částečně stíní medical center) sledovat průběh celého závodu, což jsme si tedy náležitě užívali! a co teprve shora tribuny! To musí být pokoukáníčko! Prověřili jsme to jen částečně, protože vrchní polovina obří tribuny byla zamčena.. Panorama dotváří větrný park, který tu není zbůhdarma a pěkně jsme to pocítili.. Každopádně jen samo to prostředí má úžasnou atmosféru!
Samozřejmě, že vybudování okruhu provázelo mnoho překážek, protestů a pod, což dost dobře nechápu, když místní obyvatelé byli zvyklí na provoz spojený s povrchovým dolem. A tak od prvních pokusů v roce 1986 uplynulo 13 let, než byl položen základní kámen. Následovala však rychlá akce, kdy za 18 měsíců byl okruh provozuschopný.. bratia Slováci by se mohli inspirovat, že? Každopádně do roku 2000 probíhaly dokončovací práce, týkající se především zazelenění ploch, protože první závody prý vypadaly, jako by se jely v poušti. Navíc po zkušenosti s místními větry myslím, že to mohlo přinést i dost problémů na dráze.
Tribuna je sice obří, ale když jsem se dočetla, že tu v roce 2005 sešlo na jedné akci až 120.000 diváků, tak jsem tomu tedy nemohla uvěřit!
Zbývá pro formálnost dodat, že okruh má několik variant trati, která se přenastavuje kužely, ale o tom zítra..
Co jsme zatím stačili zjistit z pohledu návštěvníků (přežívajících v prostoru boxů) je to, že okruh disponuje poměrně slušným zázemím. Velkým počtem stále otevřených toalet, sprch, také jednou restaurací, kde se za poměrně srovnatelný peníz jako u nás na tak prestižním místě dá dobře najíst. Je také dobře přístupný přímo z luxusní dálnice na kterou osobáky mohou v Německu bez placení:-D. Neodvodněné parkoviště pominu, ale co překvapuje je absence klasické benzínky v areálu. Je zde k dispozici pouze jakýsi automat, který však neakceptuje např. tak běžnou platební kartu jako je mastercard. Pak se musí až k dálnici, což sice není daleko, ale komu by se chtělo i ten kilometr, dva ven z areálu pořád jezdit..takže bez sudu ani ránu. Benzín stojí 1, 399 E, takže litujeme, že jsme nenakoupili plný sud už před hranicemi za 27kč, ale nedá se nic dělat..zaínáme se pomalu obávat, aby nám ten benzín vůbec k něčemu byl. Borci se totiž dnes oblékli do kombinéz jen proto, aby zatlačili motorky zpět do boxů..
—————