náklonová fota nejen z Masarykova okruhu..

Masakr v Mostě - referát z akce

15.07.2009 18:26

foto Lumberjack1

Den plný pádů a zranění, který pro náš tým skončil II. místem v naší kategorii, přičemž Daweho výsledek z kvalifikace 1:49.8 stačil na 4 místo na startu (borci na prvním místě měli kolo jen o 0:0.6 rychejší :-)...

2x foto Lumberjack1

Bohužel jsme nebyli klasifikováni, protože závod musel odjet náhradník s licencí a tudíž jsme se nemohli zařadit do výsledkové listiny mezi amatéry...

Tentokrát jako "reportérka" z akce zřejmě zklamu, protože jsem musela řešit mnohem důležitější věci, než samotný závod. Ale pojďme postupně...

Daweho neteřinky, které přijely fandit

Zasvěcení vědí, že po Mipově nehezké příhodě v Lausitzu se podařilo sehnat nejen samotný rám, ale též náhradní motorku včetně dokladů pro provedení výztuhy firmou Suzuki. Motorku Mip dolaďoval ještě ráno před závodem aniž by se na ní pořádně projel a proto se nedaly očekávat v začátku akce výkony, na které jsme u Mipa zvyklí, což se také v prvním tréninku potvrdilo.

foto Lumberjack1

Bylo tedy rozhodnuto, že kvalifikaci odjede Dawe. Už od předešlého dne nadával na kvalitu své zadní gumy Dunlop GP racer, která ho při své zánovní jízdě shodila na osmnáctce v Brně... Po odborné konzultaci se zkušenými borci bylo uznáno, že guma má ještě dosti "masa" a Dawe bude postupně zrychlovat, aby ověřil její hranice. Jakmile se začne chovat nestabilně, zajede do boxů a zkusí nechat další osud na kolech Mipovi... Při svém tréninku neměl možnost Dawe gumu prověřit, protože po odjetém prvním kole vyletěly k nebi červené vlajky, kterých jsme si měli ten den užít ještě víc, než dost...

Bouralo se hodně a na všechny způsoby, takže mimo high- a lowsiderů jsme mohli vidět srážky na trati, vytlačování z dráhy, zavírání zatáček a podobné libůstky. Po závodě se na m.cz strhla vášnivá diskuze o podílu okruhových nováčků a pomalíků na krizových situacích v závodě, jako též velkého počtu jezdců, či užší trati jako takové...(např. oproti Brnu).

Osobně si myslím, že pravda je někde uprostřed..myslím si, že ani nevadí pomalejší jezdci, protože dle odposlechů od zkušenějších střelců soudím, že předjíždění těchto závodníků je pro ně hlavním kořením závodu. Hlavní potíž vidím právě v tom, že mnozí jeli na okruhu skutečně poprvé, tudíž teprve hledali jakoukoliv stopu a v každé zatáčce zkoušeli nějakou jinou, tím pádem byli i pro zkušené matadory nečitelní a připravili jim mnoho horkých chvilek..

foto Lumberjack1

Dawe dle svých slov žádnou krizovku nezažil a přesto tenhle report sepisuji u jeho lůžka v nemocnici v Mostě :-(

Kvalifikace měla přinést dobrou pozici na startu, aby byl vykompenzován Daweho horšící se stav gum a Mipova seznamovací jízda s motorkou. Předpokládalo se, že Dawe bude muset jet čím dál opatrněji, zatím co Mip se rozjezdí a tak budou výkony obou sice pod jejich maximem, ale stálé, což již při prvním závodě přineslo našemu teamu zlatou sklizeň.

Dawe tedy vyjel do kvalifikace a já se vydala spolu s jeho malými neteřemi fandit pod boxy. Koukali jsme na jeden jeho průjezd a bylo vidět, že se mu jede opravdu dobře, již při prvních kolech překonal svoje maximum a rozhodl se počkat si na "čisté kolo" až bude moci v zatáčkách lépe a rychleji projet.

Koukáme tedy na trať - už jsme ho zahlédli pod Matadorem, na chvíli se nám schoval a už vyjíždí pod boxy a bere pomalejšího jezdce v táhlé levé, křičíme, fandíme, skáčeme už ho skoro má...

...a náhle koukáme bez hlesu na to, jak Daweho vykopává při vytočené pětce v 220 km/h mega highsider.. z kola se zakouřilo, Dawe dělá salto, bohužel motorka ho ještě s rychlejší acelerací dohání, následuje několik společných salt po asfaltu, motorka se opět odráží do výšky.. stíhám si všimnout, že se mu v letu rozepnula kombinéza, ale to už motorka poprvé dopadá přímo na něj, znovu se odráží, otáčí se v letu a v kačerovi mu ještě jednou dá přes nohy, pak ho konečně předežene  a zůstávají ležet asi 3 metry od sebe na pravé straně dráhy.

místo, kde Dawemu kolo ustřelilo, stopy na asfaltu od ťukanců motorky

místo dopadu - Daweho kombinéza se rozepnula už prvním trhnutím při vzletu z motorky. Helmu  a rukavice mu sundali traťáci

Dawe se hýbe, díky bohu, chytá se za břicho, lehá si a svíjí se v bolestech. Vůbec na nic nemyslím, koukám na ten obraz, jak přibíhají traťáci, přijíždí auto s lékařkou, přijíždí jedna sanitka, druhá sanitka, z dálky slyším jak holčičky brečí a volají Davida. Dělám fotky, mluvím s lidmi, běžím k věži, volají mě rozhlasem... všechno věcně vyřizuju, je to jako ve filmu... postupně mi dochází, co se stalo, ale snažím se před dětmi tvářit normálně a začíná to být čím dál těžší. Až do večera nevíme co se stalo, někdo přes plot křičel na traťáky co že mu je (?) a jeho známý v oranžovém hlásil zpět zlomené předloktí, klíční kost, vykloubené rameno..

Po dnu nejistoty na JIP se ukazuje, že vše dopadlo nad očekávání dobře. Dawe nemá vnitřní zranění, žebra a páteř jsou v pořádku, má zlomeniny klíční kosti, vřetenní kosti, natržené šlachy v kotnících... bude to chtít sešroubovat.. po doporučení zkušených matadorů se rozhodujeme ponechat operaci do brněnské Úrazovky. Vzhledem k neustálé Daweho teplotě a špatným výsledkům z krve (byl hodně dobitý - podlitiny a tak..) zůstává v nemocnici v Mostě 6  dnů.

Mip i ostatní kluci se o vše postarali..

Mip nás opět zachraňuje a odváží to, co zbylo z motorky, gumy a velké věci, co se mi nevlezou do auta. Jede hned na druhý den do Brna na akci ActionBiku, kde měli s Dawem dělat instruktory..v neděli přichází zpráva o pádu i od něho.. opět u stanoviště č. 18.. v tu chvíli je už z řad našich známých od úterý do soboty osmý (Pepa z Depa, Dawe, Perňa, Oňas 2x, Alex, Bóža...) celkově v Mostě za toto období padlo 50 jezdců a dvacet z nich si odneslo zranění :-( nějaký divný týden..

Daweho rozptýlení - první reakce na m.cz :-D

V nejistotě jak nakonec Dawe odcestuje přežívám v autě dalších pět dní, ačkoliv jsem obklopena samými milými a ochotnými Daweho známými. Nakonec z neděle na pondělí přespávám u Lumberjacka1 v Litvínově, 2Leko mi vaří čajíčky,nabízí spaní v karavanu, Freemoťáci rozesmívají a od dalších "mistrů" se snažím pochytit nějaké rozumy o kritickém místě, kde se Dawe vyválel. Mám se jako královna a od 7 do 21 hodin můžu být s Dawem na nadstandartním pokoji (stojí 500kč/den) a tak se snažíme představovat si, že jsme někde na dovolené, venku je hnusně a my se válíme u televize..

návštěva 2Leka a kluků z FreeMoto teamu (Rici6 a DavR1)

Zmapování škod proběhne až doma, ale jelikož nám dává známý, který jel za Dawem vědět, že ho trefil přišroubovaný a přilepený karbonový kryt víka a z motorky teče olej, obáváme se prodření víka a také rám půjde na výztuhu, bez toho už jej vyjet nenechám. Detaily o tom, jak dopadla motorka a naše motovýbava doplním, shrnutí najdete v Daweho racing koutku.

Podařilo se mi také sehnat video z trati, kde je nahraná poslední cca třetina Daweho pádu, bohužel bez souhlasu s jeho zveřejněním. Každopádně jsme podle videa byli schopni změřit Dawemu kolo, které bylo jen něco malinko přes 1.47... škoda, přeškoda, že ho nedojel...

Dnes je to přesně týden po crashi. Daweho v noci operovali v Brně. Sešroubovali mu klíční kost a zlomeninu na hranici předloktí a zápěstí a tak si teď chudák užívá jitření ran...

edit po dalším týdnu: bohužel navzdory tomu že zranění jsou poměrně lehká po takovém pádu, tak si užíváme množství komplikací, Dawe má požkozený nerv v ruce a mimo omezení hybnosti a citu ho trápí neurologické bolesti, má zánět žil a podobně.

Během týdne přichází zpráva, že bohužel i Mip má zlomené zápěstí, které je potřeba operovat :-(

tak se omlouvám za sobecký a masochistický referát, více o závodě si přečtěte u Mišuge teamu, koukněte se na kompletní výsledky a fotky od Lumberjacka1.